• emblem

    De functionaliteit en voordelen van Navitrans warehousing software

Functionaliteit en voordelen van Navitrans WMS

NaviTrans Warehousing is een gebruiksvriendelijke WMS software die de warehouse processen van logistieke dienstverleners automatiseert, structureert en optimaliseert. Het resultaat? Sneller, efficiënter en doelgerichter werken.
Toenemende concurrentie, klanten worden steeds veeleisender, sterk fluctuerende volumes… De competitie in de ‘public warehousing’- sector is geen lachertje.
Het is onze missie om u te helpen uw uitdagingen het hoofd te bieden, het verschil te maken tov de concurrentie en een basis te leggen voor uw succes.
NaviTrans Warehousing is een software-oplossing, 100% ontworpen voor logistieke dienstverleners die diensten leveren voor public warehousing. De flexibele configuratie-mogelijkheden zorgen ervoor dat u vlot de verschillende processen voor uw klanten kunt behandelen.

Onderstaand een overzicht van de functionaliteiten met de dagelijkse voordelen van de Software.

emblem

De dagelijkse voordelen:

Tarievenbeheer

Complexe prijsovereenkomsten snel aanpassen. Logistiek dienstverleners hebben vaak heel verschillende prijsovereenkomsten met hun vele klanten. Tarieven die gebaseerd zijn op een of meerdere parameters kunnen eenvoudig geregistreerd, beheerd en toegewezen worden. Speciale afspraken per ordertype, staffels per eenheid, tarieven voor opslag, periodieke toeslagen, facturatie van taken (tellen, VAL etc.) op basis van uren, zijn maar een selectie van mogelijkheden die NaviTrans Warehousing kan bieden. Door deze slimme configuratie bespaart NaviTrans u tot 95% op de tijd die u spendeert aan het berekenen van prijzen op individuele transport orders. Eenmaal dit correct opgezet werd, zal ook het aantal klachten over facturen drastisch verminderen.

Voordelen

  • Juiste prijsberekening
  • Automatische prijsberekening op dossiers
  • Minder manuele input
  • Correcte facturen, eerder betalingen
  • voorkomt discussie met klanten

 

Orderregistratie

Snelle registratie van iedere WMS order. Volledig automatisch via EDI, door de klant zelf via eNaviTrans, gebaseerd op een offerte of manueel door gebruik te maken van de flexibele invoerschermen: het invoeren van warehouseopdrachten in NaviTrans gaat snel, gebeurt volledig en correct. Eenmaal de data geregistreerd zijn ze zichtbaar voor het volledige bedrijf. Gebruikers die verantwoordelijk zijn voor de manuele ingave, kunnen minuten per dag besparen door de lay-out van hun NaviTrans-scherm 100% op hun eigen behoeften af te stemmen. De overeengekomen prijzen en gebudgetteerde kosten worden automatisch berekend en kunnen op het scherm worden weergegeven. Op die manier zie je de kosten/baten-balans in één muisklik.

Voordelen

  • Efficiënte en snelle registratie van orders
  • Minder manuele invoer
  • Schermen zijn 100% aanpasbaar naar eigen wensen
  • Opvolging van A tot Z

 

Grafisch scannen

Verminder de arbeidskosten van uw magazijnpersoneel aanzienlijk. NaviTrans zorgt voor een snelle en precieze manier van werken voor uw logistieke medewerkers. Of het een taak op papier is, of waarbij ze het RF-toestel met NaviTrans Graphical Warehouse Device interface gebruiken, de voordelen zijn zeer groot. Deze grafische interface laat het magazijnpersoneel toe om hun taken snel en eenvoudig op hun RF-scanner uit te voeren. Deze omgeving wijst zichzelf uit en bespaart u veel tijd en geld. In NaviTrans kan de werklast optimaal verdeeld worden tussen personeel en middelen, gebaseerd op prioriteiten en kwalificaties, om vlotte processen te garanderen. De speciale tools helpen u bij de organisatie en controle van een enorme variatie magazijntaken, zoals opbergen, picking, stockaanvulling en efficiënt inventariseren. Daling van het aantal fouten, stijging van de productiviteit en een grotere klanttevredenheid zijn het resultaat van grafisch scannen.

Voordelen

  • Productiviteit
  • Preciezere werking
  • Klanttevredenheid

 

Inventarisatie-beheer

Krijg een volledig zicht op uw inventaris en stockbewegingen. NaviTrans bevat een ruim scala aan gebruiksvriendelijke en precieze tools om alle stockbewegingen, zoals stockreservaties en statuswijzigingen op te volgen. Door het gebruik van de NaviTrans Web Interface kunnen e NaviTrans-klanten deze stockbewegingen en de inventaris ook zelf opvolgen. De verschillende tools voor inventarisbeheer zorgen ervoor dat u continu een exact beeld heeft van uw stock. De ingebouwde rapportage-tools laten u toe, deze stockinformatie te visualiseren en te distribueren, op de manier welke het beste bij u past.

Met de geïntegreerde cycle counting-functionaliteit kunt u de inventaris op de meest efficiënte manier tellen. Een slimme setup van uw workflow én waarschuwingen, zorgen ervoor dat u pro-actief alle uitzonderingen kunt opvangen. Uiteindelijk zijn het de precisie en de volledige transparantie van de stock, die u en uw klant extra veiligheidsstock zullen besparen en een efficiëntere goederenstroom zullen opleveren.

Voordelen

  • Variabiliteit
  • Minder inventaris
  • Meer efficiëntie

 

Communicatie-beheer

Bied de kwaliteit van service aan, die uw klant van u verwacht. Met NaviTrans kunt u aan de wensen van uw klant tegemoet komen. In de huidige markt vragen klanten steeds meer flexibiliteit, snelheid en transparantie van hun logistieke dienstverlener. NaviTrans biedt u de tools om aan deze wensen te kunnen voldoen: inkomende en uitgaande orders worden correct en volledig geregistreerd in slechts één beweging, volledig automatisch via EDI, door gebruik te maken van eNaviTrans of via geïntegreerde interfaces.  NaviTrans zorgt ervoor dat de volledige logistieke flow transparant is, niet enkel voor u, maar ook voor de klant. Geïntegreerde kwaliteitsprocedures garanderen u, een kwalitatieve behandeling van inkomende en uitgaande orders, gepersonaliseerd volgens elke individuele klant of product. Standaard office-integratie laat u toe, de nodige informatie snel en eenvoudig te delen via Word, Excel, PDF of e-mail.

Voordelen

  • Flexibiliteit
  • Productiviteit
  • Transparantie

 

VAL-beheer

Lever no-nonsense Value-Added Logistieke diensten. Met NaviTrans levert u de toegevoegde waarde voor uw klant: verpakken, labelen, artikelen samenvoegen of ontmantelen zijn enkele voorbeelden van taken die volledig via de scanner kunnen worden geregistreerd. U kunt taken voorbereiden en registreren, terwijl NaviTrans alle stockbewegingen van de onderdelen én het gehele product op de achtergrond volgt. Hierdoor geeft u volledige transparantie en variabiliteit aan de klanten en aan de officiële instanties. Deze taken kunnen centraal worden ingepland of automatisch worden toegewezen aan personeelsleden die hiervoor gekwalificeerd zijn.

Voordelen

  • Productiviteit
  • Variabiliteit

Tracking & Tracing

Volg iedere beweging van de goederen Uw klant verwacht van u dat u in regie bent over het gehele warehouse proces. Dat betekent dat u snel en adequaat moet kunnen reageren op een vraag wat er met hun artikelen is gebeurd. Of liever nog, geef u klant direct toegang tot alle informatie via e-NaviTrans. Met NaviTrans wordt iedere beweging geregistreerd, of het nu gaat om een inslag, opslag, pick of artikeltransformatie. NaviTrans Warehousing ondersteunt verschillende traceringsmethodieken waarmee u in staat bent om tegemoet te komen aan de eisen van uw klanten. Of het nu gaat om het registreren van een vervaldatum, serienummer, lotnummer of een partijnummer, of een combinatie van deze traceringen.

Voordelen

  • Transparantie
  • Voorkomt fouten
  • Snel en adequaat reageren op klantvragen

 

Rapportage

Maak uw eigen rapporten en distribueer ze naar uw aandeelhouders. U kunt met NaviTrans nieuwe rapporten of varianten van bestaande rapporten maken. NaviTrans bevat een aantal handige self-service tools die u helpen om zelf uw KPI’s, grafieken, Excel of Word-rapporten te maken, zonder aanvullend maatwerk of andere interventies. Hierdoor hoeft u niet langer gebruik te maken van andere “dure” rapportage software. Microsoft biedt talloze oplossingen zoals Microsoft Excel, Microsoft Access, Microsoft Power BI en de Microsoft SQL server analyse services om de kostbare gegevens in NaviTrans te analyseren.   Gepersonaliseerde schermen tonen de voor u relevante informatie en met ingebouwde schedule functies kunt u de rapporten automatisch genereren, zowel intern als extern. Een eenvoudige manier om op efficiënte wijze uw inzichten te delen.

Voordelen

  • Self-service rapportage en business intelligence
  • Eenvoudig in te plannen en te verdelen

 

BI & KPI

Krijg inzicht in uw zakelijke activiteiten en spot de trends als eerste. NaviTrans bevat een reeks analytische tools waarmee u uw budget kunt beheren, rapporten kunnen opmaken en consolideren, en trends en kennissen kunt opsporen. In één systeem op een complete, correcte en consistente manier verzamelt NaviTrans alle operationele en financiële data. U heeft continu toegang tot informatie, ongeacht waar u zich bevindt in de applicatie, om betere beslissingen te nemen op lange (strategisch), korte (tactisch) en dagelijkse(operationeel) basis. Directe toegang tot informatie in NaviTrans, zodat u beslissingen kunt nemen door de eenvoudige rapportage of juist door een uitgebreide analyse. NaviTrans zorgt voor meer inzicht in uw organisatie, door de geïntegreerde business intelligence tools. Hierdoor spoort u nieuwe opportuniteiten op, corrigeert u bestaande procedures en processen. Tevens kunt u trends in een vroeg stadium ontdekken (zowel de goede trends als de slechte), net als Ad-hoc financiële rapporten genereren. Ook het vergelijken van informatie over de evolutie van klanten, diensten, prijzen en kosten, de informatie vindt u eenvoudig met NaviTrans.

Voordelen

  • Geïntegreerde data
  • Eenvoudige toegang tot informatie
  • Self-service rapportage en business-intelligence
  • Makkelijk in te plannen en te distribueren

Wilt u meer informatie? Neem dan gemakkelijk contact op!