Het voorkomen van eventuele problemen
Op eventuele problemen moet men direct kunnen anticiperen door het in real-time bijsturen van de processen. De implementatie van Dynamics NAV hoort gepaard te gaan met een verandering van het logistieke concept,anders haal je geen efficiency-verbetering.
De oplevering vond plaats onder budget, en binnen 8 maanden was de investering in de software en dienstverlening terug verdient. Vaak nemen mensen onvoldoende tijd om de bedrijfsprocessen uit te werken en te kwantificeren. Op hoofdlijnen zit iedereen wel op één lijn, maar dat is het probleem vaak ook niet. “The devil is in the detail”, daar zitten vaak de meningsverschillen.
De “Lean en Mean” aanpak van Xiptra: Gedurende het project moeten aanvullende wensen zoveel mogelijk worden geparkeerd.
Voordat je het weet ben je bezig met ingrijpende verbouwingen. Vermijd ook ingenieuze oplossingen voor allerlei uitzonderingen.
Die complexiteit komt de stabiliteit van het systeem niet ten goede. Bovendien krijg je een WMS systeem dat niemand meer begrijpt. De Lotto beschikt nu over een beter inzicht in de keten de mogelijkheid tot sturen, met lagere transportkosten een verhoogde servicegraad met een betere klantenservice.